Passie in meerdere vormen...

Mulitdisiplinair

Meervoudig kunstzinnig onderwijs (2001-2002)

Voor muziekschooldocenten en jonge leerlingen

Onder de titel ‘Dromen zijn geen bedrog’ is een aanschouwelijke voorstelling gecreëerd voor muziekschooldocenten en jonge leerlingen over de wenselijkheid van het aanreiken van meer kunstvormen per leerling.

Het kunstonderwijs, zoals wij dat kennen, is voornamelijk mono disciplinair ingericht.
Tegelijkertijd is elk kind in principe meervoudig kunstzinnig aangelegd.
Het aanbieden van meer kunstvakken tegelijkertijd en deze goed coördineren geeft een meer evenwichtige ontwikkeling van creatieve kwaliteiten.
Het doel van dit project is de muziekscholen/instituten voor kunst en cultuur een verbrede basis opleiding aan te kunnen aanbieden, die het mogelijk maakt dat leerlingen gedurende enkele jaren kennis kunnen maken met meerdere kunstvormen. Dankzij dit verbrede aanbod kan er daarna bewuster gekozen worden voor een meer specifieke richting, waarbij het wenselijk kan blijven om een aantal kunstvakken op niveau te blijven combineren.

willemenyolanda.nl™ deel je met: